top of page

-1. nap - Utazás Vichybe


Szombat este megérkeztem. Kalandos volt. Budapestről 2 óra késéssel indult a gép, de végülis mindegy volt. Barcelona repterén nem sokan voltak. Mivel a székek egymástól el voltak választva ezért más alvóhelyet kerestem. A reptéren volt gyerekjátszótér. A csúszdában egy néger aludt, nekem a föld maradt. Párnaként ott volt a pulcsi..sikerült is pár mp-re kikapcsolni, de több nem volt. Kezdő csöves vagyok..

Mikor elindult az adminisztráció a reptéren akkor az infópultnál mondták, hogy nem kell új beszállókártya, nem gond, hogy azon Bp.-Barcelona van, hiszen a csomagjegyen úgyis látják, hogy a cél Lyon és ugyanaz a légitársaság. Hm. Azért én a magyar bürokrácián nőttem fel, a reptér másik végén a másik infót kérdeztem. Ő pedig azt mondta, hogy nyomtatni kell. "Hol találom a Wueling pultját?" " A reptéren keresgélje "Viva Espana illetve Cataluna!" Megtaláltam a Wueling pultot. Hosszú sor, kisminkelt 50-es nő, mellette egy lerobbant pasi. 40 perces sorállás után lefagyott minden. Az előttem lévő 40-es férfi és 20-as csajának problémáját 25 percen keresztül oldogatták. Egyik az egyik, a másik a másik ügyintézőt foglalta le. Már aggódtam, hogy későn lesz meg az a beszállókártya.

Érdekes volt spanyolokat vitatkozni látni, üvöltés, kérés, könyörgés, tiltakozás, felháborodás... Minden emberi reakció és viselkedés belesűrítve egyetlen beszélgetésbe. A mellettem lévő filippíno és én európaiként is tátott szájjal bámultunk. A beszállókártyát 1 perc alatt kinyomtatták. Ok. Vissza a lyoni járat várakozóihoz. Közben a 9:50-es járat késik, előreláthatóan 13 óra!!! Nagy levegő, akkor itt kell enni. Kell egy csoki, ami erőt ad. 5 euró felett vettem El Almendro nevű spanyol specialitást, 3x75 g mogyoróval, mandulával. Eddigi életem legdrágább csokija. De kell a szénhidrát, és a csoki legalább édes, ha már a légitársaság keserű.

Várakozás, őrület. Egy kis spanyolgyűlölet a várakozó franciáktól, itt-ott rasszista viccek a mentalitásukról. A legjobban egy arab külsejű francia szidta őket, ezt már nem bírtam én sem röhögés nélkül. A viccmesélő erre hozzám fordult, interkulturális beszélgetés kezdődött a közösségi térben. Szokásos kérdések, hová megyek, mivel foglalkozom... Én is hasonlókat kérdeztem vissza.

Aztán kiderült, hogy 15 óra lesz az indulásból, de más Wueling járatokkal is akadtak problémák, illetve áthelyezték a beszállókapukat egyik helyről a másikra, ahogy nekünk is. Végül 16 óra körül szálltunk fel. Lyonban nyugalom, rend, visszafogottság, korrektség, pontosság, átláthatóság.

Oh, ma France éternelle..

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Még nincsenek címkék.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page